A co gdyby wybierać rolę w poczekalni?

Jednym z pomysłów na teoretyczne ulepszenie gry i zmniejszenie problemów podczas gier rankingowych jest wdrożenie wyboru preferowanej roli przed rozpoczęciem rozgrywki. Czy jednak realnie ulepszy rywalizację? Spróbujmy znaleźć pozytywne oraz negatywne strony tego rozwiązania.

Wybranie roli przed rozpoczęciem meczu pozwoli na pewno uniknąć sytuacji, w których żaden z graczy nie chce zostać potrzebnym healerem lub tankiem. Zmniejszy to także ilość walk o to kto powinien być DPS’em co finalnie doprowadzi do łączenia graczy w drużyny ze 100% że każdy weźmie potrzebą rolę. Ale czy aby na pewno to rozwiązanie jest tak piękne i idealne?

W Overwatch tak naprawdę nie ma określonego składu drużyny. Jej postacie zmieniają się w zależności od sytuacji, mapy a nawet od tego czy w tej rundzie atakujemy czy bronimy. Nie ma schematów które mówią że na ataku gramy 2 tanków, 2 supportów i 2 dps’ów lecz wszystko dobieramy na bieżąco co utrudnia zaimplementowanie takiego systemu gdyż nie można zagwarantować że dany gracz będzie trzymał się jednej roli cały mecz. Problem ten jednak da się rozwiązać przez wybieranie 2 ulubionych funkcji, gdzie jedna będzie główna a druga swoistym uzupełnieniem w przypadku ewentualnych zmian. Przy dobrym stworzeniu takiego systemu możemy otrzymać naprawdę przydatne narzędzie do lepszego dobierania drużyn w potyczkach.

Similar Posts